fredag 25 mars 2011

Ikväll bär det av Till vildingarnas land!


Det pirrar så härligt i magen när jag ser trailern! 
Vackert, mjukt, stort. 
Spänning, glädje, sorg och vemod. 
Jag hoppas att filmen kommer att leva upp till förväntningarna.

Fredagarna är filmdag hos oss. Jag och barnen tar vägen förbi Baylando på vägen från skolan och väljer varsin film. Eller egentligen är det meningen att vi ska välja en barnfilm och en vuxenfilm, men eftersom man får två barnfilmer för en blir det oftast tre filmer...  Mannen är också med, men oftast via telefon :)
Jag tror att besöket på videobutiken är veckans höjdpunkt för oss alla.


Barnen är inne i sin Clone wars- och Winks-period. Jag låter dem hållas. När de var mindre valde vi "kvalitetsfilmer" som Astrid Lindgren, Alfons, Pettson och Findus osv. De äldre Walt Disney har också nötts bra i dvd-spelaren. 
Nu måste de få se allt det där andra också, så får man sticka in lite kvalitet emellanåt ;)



Filmen Till vildingarnas land bygger på Maurice Sendaks bok med samma namn. Det är en fantasifull och lite farlig berättelse om en pojke som bråkar med sin mamma och ger sig iväg på egen hand - till Vildingarnas land. Där blir han kung och bestämmer över de stora, hemska vildingarna och deras farliga upptåg. När pojken längtar hem till sin mamma vill inte jättarna släppa iväg honom. Pojken lyckas hoppa ner i sin båt och kan segla hem igen, till mamma och den varma kvällsmaten.

Har du sett Till vildingarnas land? Vad tyckte du om filmen? Var med i enkäten här bredvid! Eller lämna en kommentar.

Jag önskar er alla en härlig fredag med mycket mys!

Till vildingarnas land finns med i Måste-läs-listan på Lära Läsa. Välkommen in!

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Det beror nog på hur man ser saker
    och ting... Men det var nog en bra film.

    SvaraRadera