måndag 4 april 2011

Efter pysselrycket: Olles memory funkar perfekt!



I helgen fick jag ett pysselryck. Jag hade lovat barnen att vi skulle pyssla, sedan de föddes, typ. För några dagar sedan kände jag att det var på tiden att få något gjort och cyklade ner till Panduro Hobby. Väl där blev jag som helt pysseltokig och ville köpa hela affären. Efter att ha stått still en stund och funderat tänkte jag att det var bäst att bara välja en sak, att börja med.

Jag kom på att min åttaåriga dotter sparar på servetter och tänkte att decoupage vore roligt att prova. Decoupage går ut på att man limmar servetter på olika saker och penslar klarlack ovanpå. Det var pilligt, men det blev snyggt. Jag tänker lägga ut bilder här på bloggen imorgon så ni får se våra superfina decoupage-askar. Det var nämligen inte det jag skulle berätta om idag.
Nej, det var nämligen så, att när vi satt där och pysslade kom vi på att vi skulle göra ett eget memory. Olle tyckte att det var jättekul och hittade på BIL, HUS, ALMA och OLLE. Sedan, när jag tagit fotot som jag ville visa er här på bloggen blev han ännu mer kreativ och målade och stavade till KANON och TAGGBOLL. Men då hade kameran blivit gammal och trött :D


Men det blev ett väldigt fint memory och det funkar alldeles utmärkt att spela med. Jag tycker själv att den runda formen var ett mycket bra påfund. De blir inte lätt "fula i kanten" som de kvadratiska!

Som ni säkert redan förstår blir spelet väldigt rolig lästräning!

                            Läs mer om hur du kan leka fram läsning på LÄRA LÄSA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar