onsdag 23 mars 2011

Fantastiska bilderböcker!

Idag har jag varit hemma med min sjuka son. Vi har haft tid att prata med varandra, läsa böcker och se på spännande filmer. Härlig dag!

Vi har bland annat läst några kapitel ur Jo Nesbø's "Doktor Proktors pruttpulver" och "Morfar är sjörövare" av Jan Lööf. Av någon anledning har vi inte kommit igenom Doktor Proktor fast vi hållit på ett bra tag nu. Den känns lite seg, eller är det bara vi som inte lyckats fångas av den? Vad tycker ni andra som läst den? Vi återkommer till den med jämna mellanrum och vi ska i alla fall se till att läsa ut den. Den är ju rolig, egentligen... Det är lite märkligt med böcker - man kan tycka att de är bra och ändå tar det emot att läsa dem... eller hur (?)


Morfar är sjörövare är en gemensam favorit! Den älskade jag redan som barn och jag kommer nog aldrig att ledsna på den. Jag älskar Jan Lööfs bilder. De sätter fart på fantasin och jag kommer ihåg hur gärna jag vill besöka Omars ö när jag var liten.

Resten av tiden har jag ägnat mig åt att gräva runt bland alla fantastiska och härliga pek- och bilderböcker som finns! Jag har valt ut mina favoriter och lagt dem i "Måste-läs-listan" på www.laralasa.com
Välkommen in och se om dina favoriter är med. Annars får du gärna lämna en kommentar så jag vet vad jag missat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar